Využitie moderných technológií a komunikácia so zákazníkmi a klientmi
Aktuálna pandémia koronavírusu negatívne ovplyvňuje kontakt a komunikáciu medzi zákazníkmi a klientmi. Mnohí ľudia sa nemôžu fyzicky stretnúť v rámci meetingov, pracovných porád a stretnutí, a preto je nutné hľadať riešenia, ktoré tento stav dokážu zmeniť. Jednou z možností je využitie obľúbených komunikačných aplikácií, ktoré možno používate každý deň.
Komunikácia so zákazníkmi a Aplikácie
Medzi najznámejšie aplikácie pre online komunikáciu patrí Skype.
Určite mnohí z vás využívate Skype v práci. Skype je aplikácia od Microsoftu, ktorá spája ľudí pomocou správ, hovorov či videohovorov. Existuje však aj variant zameraný pre pracovné prostredie a to Skype for Business.
Skype a Skype for Business sú veľmi podobné aplikácie, no sú medzi nimi malé rozdiely ako napríklad v prihlasovaní. Do Skype sa dá prihlásiť viacerými spôsobmi, napríklad klasicky s užívateľským menom, emailom alebo telefónom či Microsoft účtom. Naopak prihlásenie do Skype for Business je možné len s Office 365 účtom. Obe aplikácie nám umožňujú videohovory či chatovanie, Skype je však najmä určený pre súkromné účely. Veľkou výhodou Skype for Business je dobrá integrácia s Office 365. To znamená, že máte prístup k najnovším Office aplikáciám, ako je Word, Excel, PowerPoint, One Drive. Skype for Business umožňuje začatie videa z Wordovského dokumentu či PowerPointu. Taktiež si môžete naplánovať stretnutia pomocou Outlooku, prezentovať dokumenty, zdieľať svoju plochu či dokonca dať niekomu prístup na ovládanie vašej plochy.
V poslednom období sa teší popularite aj komunikačná aplikácia Zoom. Zoom je bezplatná videokonferenčná aplikácia, ktorá cez internet spája zamestnancov firiem s nadriadenými či blízkych medzi sebou. Zadarmo je len v základnom balíčku, okrem neho ponúka aj viacero platených doplnkov a vyšších úrovní vo forme mesačného predplatného. Výhodou aplikácie Zoom je, že sa dá do porád pripojiť prostredníctvom webového rozhrania a nie je potreba inštalovať na PC žiaden softvér. Avšak v poslednej dobe sa vzniesla kritika na Zoom kvôli nedostatočnému zabezpečeniu a niektorí zamestnávatelia preto zakazujú používanie aplikácie Zoom.
A ako efektívne komunikovať v tíme a zvládať projekty?
Jednou z najznámejších aplikácií na online pracovnú komunikáciu a projektový manažment je Trello. Každý užívateľ prístup na svoju vlastnú nástenku a na tímové nástenky. Na nástenkách sú zoznamy úloh spolu s tým, kto ich má pridelené a ako pokračuje progres. Tiež sa dajú nahrať rôzne dokumenty resp. komunikovať medzi jednotlivými užívateľmi. Trello je jedným z najefektívnejších softvérov a dá sa nastaviť podľa preferencií používateľa.
Slack patrí medzi tie najobľúbenejšie komunikačné platformy, ide o jednoduchý chat medzi spolupracovníkmi, kedy sa odbúrava potreba písať všetky informácie aj maličkosti do mailov. Samozrejmosťou je aj zdieľanie súborov. Ak máte prehliadač Chrome alebo používate Android, cez Slack už môžete uskutočniť aj videohovory a zdieľať pri tom obrazovku.
V poslednej dobe je na vzostupe riešenie od Microsoftu a to konkrétne aplikácia Teams, ktorá integruje ľudí, rozhovory, obsah a nástroje, ktoré tímy potrebujú na spoluprácu. Je k dispozícii ako desktopová aplikácia pre operačné systémy alebo môžete k funkciám riešenia pristupovať cez webový prehliadač, prípadne využiť mobilnú aplikáciu. Konverzácie v spoločnom chate sú automaticky viditeľné pre celý tím a zároveň je dostupná aj možnosť súkromných správ.
Nová aplikácia dokáže prepojiť výhody Office 365 v celej šírke. Používatelia tu môžu používať hlasové i video meetingy (až 80 ľudí súčasne), rovnako tak aj pracovať s dokumentmi Microsoft Office priamo v rámci Microsoft Teams.
Avris Consulting, s.r.o.