Hľadáte niečo konkrétne?

Skúste zadať kľúčové slovo/-á.

  /     /  ISO normy a štandardy   /  Manažérsky systém novej éry bude ONLINE

Manažérsky systém novej éry bude ONLINE

Ako kríza zmení Slovensko? Ktoré firmy prežijú? Koľko zamestnancov bude musieť prísť o prácu? A ako dlho dokážu malé a stredné podniky ustáť tlak z nerealizovaných obchodov? To sú otázky, na ktoré sa ťažko hľadá jednoznačná odpoveď. Ustáť krízu, v ktorej sa mnohí nachádzajú, však môže napríklad správne nastavený manažérsky systém.

 

Aká je momentálne situácia?

Ulice sú ľudoprázdne, podniky zatvorené. Dokonca aj v piatok večer. Ľudia, ktorí môžu musia ostávať doma, nemôžu sa stretávať. Zrušené sú všetky kultúrne a športové podujatia. Väčšina obchodov je zavretá a zoženiete naozaj iba nevyhnutný tovar. Lekári ošetrujú iba tie najakútnejšie prípady. Vo vzduchu visí stres: Podnikatelia sa boja, ako prežije ich podnikanie, zamestnanci sa boja o svoje zamestnanie, aby mali z čoho platiť účty. Nemôžeme sa preto čudovať, že mnohí  aktuálnu situáciu prirovnávajú k vojne. K vojne s koronavírusom Covid-19.

 

Prežiť znamená prispôsobiť sa (Ako môže firma prežiť krízu)

Tí, ktorí sa orientujú na finančných trhoch odporúčajú, aby mal každý človek našetrených šesť mesačných platov pre neočakávané prípady. Tie pritom môžu byť strata zamestnania, dlhodobá pracovná neschopnosť alebo napríklad kríza spôsobená vonkajšími vplyvmi.

 

                Priemerný Slovák má nasporených viac ako 13-tisíc eur.

 

Ohľadne úspor by takým istým spôsobom mali zmýšľať spoločnosti a tie, ktoré takéto finančné krytie majú, pravdepodobne krízu prežijú. To však nestačí, pretože dĺžka toho, koľko môže kríza trvať nie je ohraničená. Pre nemeckú tlačovú agentúru DPA uviedol predseda rady Svetovej lekárskej asociácie Frank Ulrich Montgomery, že kríza potrvá minimálne do konca roka 2020.

Nie je to ten najsilnejší, kto prežije, ani ten najinteligentnejší, ale ten, kto sa dokáže najlepšie prispôsobiť. (Charles Darwin)

 

Ako sa zmení trh?

Očakávať, že keď sa zbavíme koronavírusu, tak sa všetko vráti presne tam, kde sa to začalo, je prinajmenšom odvážne.

Život ľudí sa mení: Ich spoločenské a pracovné správanie sa momentálne zastavilo, resp. otočilo sa o 180%. Platí to najmä pre spoločnosti, ktoré boli pred začatím krízy dobre fungujúce a to vďaka zdravému fungovaniu firmy a dobre nastavenému systému. Ten v prípade zmien slúži ako podporný mechanizmus, ktorý dokáže firmu pripraviť na rôzne situácie.

 

Problém pre mnoho firiem však nie je iba v tom, aby zvládli prežiť, pretože trh sa transformuje.  Je preto dôležité zachovať pokoj, nepanikáriť, a reagovať na aktuálnu situáciu hľadaním možností, ktoré v tejto situácii môžu byť novými príležitosťami.

 

Offline je mŕtvy, nech žije online!

 

Firmy, ktoré vyrábajú tovary sa prispôsobujú dopytu (napr. spoločnosti Dior a Givenchy začali okrem voňaviek vyrábať antibaktériálne prípravky, slovenská spoločnosť Zornica, ktorá šila košele, začala šiť hygienické rúška). Iné firmy, ktoré na to majú predpoklady, presúvajú svoje aktivity online.

 

 

 

Možnosti, ktorými môžete zachrániť firmu

Vláda neustále pracuje na opatreniach, ktoré môžu ekonomicky pomôcť firmám a podnikateľom. Pomôcť má práve tým, ktorí sú začínajúcou krízou zasiahnutí najviac. Spoľahnúť sa však na iných však nemusí byť postačujúce. Ako si však môžete pomôcť aj sami?

 

Všetko záleží od kondície firmy. Firma, ktorá funguje podľa stanovených pravidiel a platnej legislatívy, stará sa o zamestnancov, a zároveň dlho buduje svoje meno pomocou spoločensko-zodpovedných aktivít, má lepšie vyhliadky do budúcnosti. Na druhú stranu taká spoločnosť, ktorá funguje iba na princípe zisku a o ostatné sa až tak nestará, sa môže dostať do problémov. So situáciou, ktorú tu máme, sa však v oboch prípadoch dá niečo robiť.

 

Manažérsky systém

Dobrý a priebežne udržiavaný manažérsky systém dokáže počas krízy pomôcť lepšie reagovať na nepredvídateľné skutočnosti. V prípade, že ho má firma už implementovaný má, teraz je najlepší čas využiť ho na zostavenie krízového plánu, pomocou ktorého bude fungovať aj ďalej. Ak ho nemáte, je najvyšší čas ho nastaviť, aby vám tento systém pomohol zvládnuť situáciu. Môžete napríklad využiť zamestnancov, ktorý nemajú prácu, aby popísali procesy, navrhli reporty.

 

Čo je to manažérsky systém?

Manažérsky systém je skupina pravidiel, procesov, postupov a reportov na zabezpečenie efektívneho dosahovania svojich cieľov a zabezpečenia prehľadu o podniku. Je to v podstate súbor pravidiel a know-how, ktoré vašu firmu líšia od ostatných. Ak efektívny manažérsky systém doteraz nemáte, je najvyšší čas, aby ste si ho zabezpečili. Najmä ak vás trápia napríklad takéto otázky:

 

  • Máte strach, že budete musieť prepúšťať zamestnancov?
  • Rátate mesiace, či týždne, pokým firma vydrží?
  • Znížili sa vám tržby?
  • Ktorí zákazníci sú kľúčoví a čo potrebujú?

 

Teraz je dobré mať dobrý manažérsky systém, pokiaľ zamestnancov stále máte a stále vedia produkovať pridanú hodnotu.

 

Chcem, aby mi manažérsky systém pomohol. Čo mám spraviť?

V prvom rade si odpovedzte na otázky:

Mám popísané procesy, ich výstupy, mám pravidelné štatistiky o výkone (min. týždenné) a financiách (min. mesačné)?

Ako som dnes pripravený na situáciu po kríze? Ako rýchlo rozbehnem firmu, ak nenastúpia pôvodní zamestnanci?

Ako zasiahne moju firmu prepúšťanie?

 

Radi vám pomôžeme odhaliť, aký manažérsky systém je pre vás v danej situácii vhodný. Sériou otázok preveríme pripravenosť a naši konzultanti vám online pomôžu, upravia vaše postupy do zmysluplných a jednoduchých smerníc, pripravíte sa na tendre. Pomôžu vám s plánovacími nástrojmi, s úpravou reportov, interných pravidiel. A v prípade záujmu skontrolujú, či máte jednotlivé postupy v súlade s medzinárodnými štandardami.

 

Máme 14 rokov skúseností, ako jednoducho nastaviť pravidlá v spoločnosti, aby boli jednoduché, dostupné a ľahko upraviteľné. Okrem týchto skúseností využívame pre nastavenie manažérskych systémov aj medzinárodné štandardy. Medzi tie najpoužívanejšie, ktoré vám dnes môžu pomôcť, patria: ISO 9001, ISO 14001. Váš manažérsky systém podporíme efektívnym softvérom, ktorého základným pilierom je CRM softvér.

 

Zhrňme si to

Aké sú vaše možnosti:

  1. Prispôsobiť podnikanie aktuálnej situácii, v prípade, ak je to možné.
  2. Pripraviť krízový plán (ak taký ešte nie je vypracovaný) pomocou implementovaného manažérskeho systému.
  3. Ak manažérsky systém nie je implementovaný, zapracovať ho a prispôsobiť momentálnej situácii.

 

Môžeme vám pomôcť prekonať situáciu, pomocou systému, ktorý vám pripravíme presne podľa potrieb vašej firmy.

Tí pripravení vedia čo majú robiť. A tí, ktorých situácia postavila pred situáciu, z ktorej si nevedia rady sa nemusia vzdávať. Ozvite sa nám a na ďalšie kroky sa môžeme pozrieť spolu.

obchod@avris.sk

 

PRIDAŤ KOMENTÁR

Prihláste sa k odberu nášho Newslettra.

    Registrácia

    Zásady spracúvania osobných údajov prevádzkovateľom Avris Consulting, s.r.o. nájdete v Ochrane osobných údajov

    Odoslaním údajov súhlasím s ich spracúvaním na účely registrácie. Súhlas je dobrovoľný a môžem ho kedykoľvek odvolať.

    Resetovať heslo

    Radi Vám pomôžeme

      Zásady spracúvania osobných údajov prevádzkovateľom Avris Consulting, s.r.o. nájdete v Ochrane osobných údajov