Firemné vzdelávanie – 5 súčasných trendov
Zamestnávatelia ponúkajú v inzerátoch rôzne benefity, o ktorých si myslia, že sú atraktívne pre záujemcov. Spomedzi všetkých je najefektívnejším benefitom firemné vzdelávanie, pretože poskytuje výhody ako zamestnancovi, tak aj zamestnávateľovi. Prečítajte si 5 nových trendov vo firemnom vzdelávaní.
To, ktorú pracovnú ponuku si uchádzač o zamestnanie vyberie, závisí najmä od pracovnej náplne a platu. V podmienkach moderného trhu práce však spoločnosti pri boji o top zamestnancov musia pridať a preto vymýšľajú rôzne odmeny a benefity. Medzi najefektívnejšie z nich rozhodne patrí vzdelávanie, ktoré má nezastupiteľné miesto v raste a smerovaní spoločnosti.
„Najdôležitejším kapitálom, ktorý firma má, sú zamestnanci. A vzdelávanie zamestnancov je investícia, ktorá sa v dohľadnej dobe vždy vráti.
O tom svedčí aj fakt, že v roku 2019 patrilo medzi najpopulárnejšie benefity firemné vzdelávanie. Spísali sme pre vás 5 trendov vo vzdelávaní na rok 2020. Prečítajte si, ktoré to sú:
Personalizované kurzy
Ak majú zamestnanci získať kľúčové vedomosti na vykonávanie konkrétnej pozície, je dôležité učiť ich spôsobom, ktorému rozumejú. Školenia je potrebné prispôsobiť pre rôzne typy ľudí, ale aj rôzne povahy práce. V novom roku môžeme očakávať, že kurzy budú ešte viac prispôsobené a vsadené priamo do pracovného prostredia, s využitím riešenia konkrétnych modelových situácii. Pre zamestnancov tak bude jednoduchšie využiť poznatky zo školenia a jednoduchšie riešiť problémy v práci.
Sústavné vzdelávanie
Nikdy v minulosti sme nemali možnosť dostať sa k informáciám tak promptne, ako to dokážeme dnes. Je však komplikované držať tempo s rýchlosťou, s ktorou nové informácie pribúdajú. Preto je nevyhnutným riešením sústavné vzdelávanie. To prebieha priebežne a pravidelne. Ku koncu má vždy lepší efekt ako nárazové školenia raz za čas.
Neustály vývoj nových technológií
Každý deň sa trh produktov a služieb mení a tomu treba prispôsobiť aj spôsob vzdelávania. Dnes už nie je neobvyklá výuka pomocou online kurzov (najmä IT), či cez mobilné aplikácie. Najnovším trendom je využívanie virtuálnej reality, ktorá učenie zjednodušuje. Znásobuje totiž zážitok a sprostredkuje simulované prostredie tak, akoby sa situácia skutočne odohrávala.
Kultúra vzdelávania
Platí pravidlo: spokojný zamestnanec = spokojná firma. Pracovník nemôže byť nútený do vzdelávania, mal by mať možnosť vybrať si, čo sa chce naučiť a kedy sa chce naučiť. Kultúra vzdelávania vo firme je základom, od ktorého sa odvíjajú ostatné stratégie. Zamestnanci by mali sami chcieť získavať nové informácie a poznatky bez nátlaku, celkom prirodzene s pomocou správnej prezentácie firmy. Osobný a profesionálny rozvoj je tak pilierom, na ktorom stojí aj firemné napredovanie.
Vzdelávanie kratšie, no častejšie
Niekoľkokrát sme na Avris Academy spozorovali, že školenia dostali zamestnancov (najmä manažmentu) do časovej tiesne a nestíhali svoju robotu. Stávalo sa to najmä v prípadoch, kedy boli školenia celodenné a zamestnanca počas jeho neprítomnosti na pracovisku nemal kto nahradiť. Očakávať preto môžeme potrebu rozdeliť skolenia na menšie časti, ktoré nezaberú zamestnancovi toľko času počas dňa. Zároveň týmto prístupom môžeme predísť únave a strate pozornosti.
Zaujíma vás ponuka firemného vzdelávania? Alebo si nie ste istí, čo presne potrebujete? Napíšte nám na obchod@avris.sk a radi so všetkým poradíme.